Το ότι η διατροφή του ελληνικού λαού δεν απέχει πολύ από την αλίευση στους κάδους απορριμμάτων αποτελεί κάτι το «αναμενόμενο» αν παρακολουθήσει κανείς τους οικονομικούς και κοινωνικούς δείκτες. Αυτό όμως που κάνει πιο δύσπεπτη την κατάσταση είναι το να έρχεται το επίσημο κράτος να μας το τρίψει στην μούρη.
Ο λόγος περί της νέας αγορανομικής διάταξης για την διάθεση «τροφίμων περασμένης διαθεσιμότητας» που δημοσιοποίησε ο Ε.Τ. στις 8/10/2012. Τι θέλει να πει ο ποιητής; Τίποτε άλλο από την νομιμοποίηση της διάθεσης ληγμένων προϊόντων στους καταναλωτές αρκεί να είναι φθηνότερα.
Συγκεκριμένα, βάσει τις εν λόγω διάταξης, «επιτρέπεται η διάθεση τροφίμων περασμένης χρονολογίας ελάχιστης διατηρησιμότητας, πλην όσων προσδιορίζονται από την κείμενη νομοθεσία ως ευαλλοίωτα, με τον όρο ότι αυτά θα πωλούνται σαφώς διαχωρισμένα από τα άλλα τρόφιμα και σε πινακίδα που θα αναρτάται σε αυτά και θα αναγράφεται, με κεφαλαία γράμματα η φράση
«ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ»
Ουσιαστικά η διαφοροποίηση δεν είναι πολύ δύσκολη καθώς αφορά όχι τα προϊόντα που έχουν ημερομηνία λήξης αλλά όσα αναγράφουν “ανάλωση κατά προτίμηση”.
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος στα τρόφιμα αυτά δεν θα επιτρέπεται η παράταση στην εμπορία τους.
Σύμφωνα με το ακριβές κείμενο της διάταξης, ο χρόνος διάθεσης των προϊόντων, δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:
- Τη μία εβδομάδα, στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας και μήνα.
- Τον ένα μήνα, στην περίπτωση των προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα, δηλώνεται με την αναγραφή μήνα και έτους .
- Τους τρεις μήνες, στην περίπτωση των προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα, δηλώνεται με την αναγραφή μόνο του έτους.
Να ’ναι καλά οι άνθρωποι που σκέφτονται και προστατεύουν την υγεία μας! Τώρα το γιατί μπαίνουν οι ημερομηνίες στις συσκευασίες, προϊόν υποθέτω κάποιας επιστημονικής έρευνας λίγο ως πολύ τεκμηριωμένης, (αφού έγινε αποδεκτή και από τις εταιρείες που έχουν κάθε συμφέρον να πουλάνε χωρίς περιορισμό), αυτά μάλλον είναι ψιλά γράμματα για τους συντάκτες της αγορανομικής διάταξης. Μπορεί επίσης να τους προτείνει κάποιος να έρχονται εδώ και τα ληγμένα της Μέρκελ, αν δεν το έχουν ήδη σκεφτεί.
Τώρα, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, σε μια Ελλάδα που υφίσταται πολιτικές και πολιτικό προσωπικό που η ημερομηνία λήξης του χάνεται στα βάθη της μεταπολεμικής μας ιστορίας, τι άλλο θα μπορούσε να περιμένει κανείς;
του Θανάση Τζιούμπα
Πηγή: www.newsnow.gr/
Διαβάστε ακόμη:Απαγορεύτηκε το δικαίωμα να γνωρίζουμε τι τρώμε
Οσοι εχουν ασχοληθει με τα τροφιμα γνωριζουν οτι η ημερομηνια ληξης, ειναι τριτερευουσα πληροφορια. Το πρωτο που εχει σημασια ειναι ο τροπος συντηρησης και μετα το προιον αυτο καθεαυτο. Υπαρχουν προιοντα, που αντεχουν πολυ περισσοτερο απ οτι υποχρεωτικα αναγραφουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατα τ αλλα, ειμαστε ο λαος που εχει πεταξει το περισσοτερο φαγητο στα σκουπιδια και την ασεβεια μας αυτη την χρεωναμε στο κατοχικο συνδρομο, λες και μονο εμεις πεινασαμε.
Πιθανον οσα μας λειπουν, να ειναι στις χωματερες. Ηρθε η ωρα να παμε να τα μαζεψουμε...
Καλησπέρα κ. Χρήστο
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα διαφωνήσω μαζί σας με τον τρόπο που προσεγγίζετε το θέμα. Πέρα από αυτό όμως τα ερωτήματα που γεννήθηκαν σε εμένα όταν διάβασα το άρθρο για πρώτη φορά ήταν:
1. Ποιος καλύπτει τον φτωχό αν πάθει κάτι από το ληγμένο τρόφιμο;
2. Μήπως δεν υπάρχουν χρήματα από τους εισαγωγείς και απλά δίνουμε πίστωση χρόνου στο σύστημα που μας έφερε εδώ να παραδεχθεί δημόσια ότι απέτυχε το οικονομικό του μοντέλο ή αντίστροφα κατάφερε να μας εξαθλιώσει;
3. Μήπως μας έρθουν και ληγμένα από άλλες χώρες στην περίπτωση που υπάρχει ζήτηση στην Ελλάδα;
4. Αυτό θα έκαναν και οι Γερμανοί ή αυτό θα κάνουν σε λίγο καιρό που θα χτυπήσει την πόρτα τους η φτώχεια;
5. Μήπως μας δείχνουν έναν και μοναδικό δρόμο αυτόν της εξαθλίωσης για να ακολουθήσουμε;
6. Πως θα αντιδράσουν ή αν δεν αντιδράσουν ποια θα είναι τα συναισθήματα σε κάθε μία, όταν δύο νοικοκυρές στο ταμείο εμπρός της μίας τα τρόφιμα θα είναι ληγμένα και της άλλη κανονικά;
7. Αν σας καλέσω για φαγητό θα με ρωτήσετε από ποιο ράφι είναι τα τρόφιμα που έφτιαξε το φαγητό η γυναίκα μου πριν φάτε;
8. Τα εστιατόρια που τρώνε οι κύριοι που αποφασίζουν για όλα αυτά, μπορούν να τους σερβίρουν προϊόντα από εκείνα στα ράφια και να ΜΑΣ χρεώσουν μισή τιμή για το καλό της τσέπης του Έλληνα πολίτη;
9. Είναι δυνατόν τόσοι οικονομολόγοι κ.λ.π δεν μπορούν να καταλάβουν ότι κάνουν λάθος κάθε μέρα και πιο πολύ ;
10. Πόσο χρόνο θα χρειαστεί ακόμα, να αποφασίσει ο Έλληνας της πόλης να πάει στο χωριό να ζήσει ευπρεπώς και φτωχά;
Αγελαε, αλλαξα την φωτογραφια μου για να μην με ξαναπουν κυριο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εννοουσα οτι καλως παει να γινει. Αυτο δεν μπορω να το εκτιμησω, αφου ειναι γελοιο το συστημα ελεγχου που εχουμε. Αν ηταν σωστο, δεν θα ειχα καμμια αμφιβολια. Το αλευρι, τα λαδια, ο χαλβας, οι σοκολατες, οι κονσερβες και ενα σωρο αλλα προιοντα, αντεχουν απο 6μηνες εως και χρονια μετα την ληξη. Αυτο το διαστημα, καλο θα ηταν να το εκμεταλευτουμε υπερ και των δυο πλευρων.
Ομως, και τωρα δεν ξερουμε τι τρωμε. Το οτι αγοραζουμε τροφιμα μεσα στις ημερομηνιες τους, δεν λεει τιποτε. Ποιος ειναι βεβαιος για τις συνθηκες αποθηκευσης και ποιος οτι δεν επανασυσκευαζονται ληγμενα;
Στον στρατο και στα νοσοκομεια, τι τρωνε;
Αν με καλεσεις φιλε μου για φαγητο, βεβαιως και θα σε ρωτησω απο ποιο ραφι ειναι, αν δω οτι εσυ τρως αλλο...
Φίλοι μου η αλήθεια είναι πως ο κώδικας τροφίμων και ποτών πρέπει να αλλάξει ριζικά. Είναι φτιαγμένος πολλά χρόνια πριν και δε λαμβάνει υπόψη τη σημερινή τεχνολογία που καταφέρνει να συντηρεί καλύτερα από πιο παλιά. (Βλέπε κενό αέρος κ.λ.π.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια παράδειγμα δε μπορεί να υποχρεώνει τις εταιρείες συσκευασίας και παραγωγής αλατιού να αναγράφουν ημερομηνία λήξης.
Τη στιγμή που το αλάτι δε λήγει ποτέ. Το ορυκτό αλάτι βρίσκεται στη γη εκατομμύρια χρόνια και όταν εξορύσσεται καταναλώνεται ακόμα και χωρίς επεξεργασία.
Ας είναι αυστηροί λοιπόν με τα αλλοιώσιμα προϊόντα και ας επανεξετάσουν τις κατηγορίες. Και σαφώς όταν διαπιστώνεται κίνδυνος για την υγεία να πίπτει ράβδος!
Και μόνο ο καίριος προβληματισμός σας, όπως εύστοχα τον αναπτύσσει ο καθένας σας, δίνει το μέγεθος του θέματος-προβλήματος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδη εχει γινει μια παρεξηγηση με το εξωτερικο... να πω οτι στο εξωτερικο, δεν πωλουν ληγμενα τροφιμα, αλλα τροφιμα που προκειτε να ληξουν συντομα. Το οτι εδω στην Ελλαδα, προτοτυπουμε και θα πουλαμε τα ληγμενα, ειναι υποτιμητικο :(
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανυσηχια του Αγελαου για το οτι δινεται πιστωση χρονου στους εισαγωγεις, με προβληματιζει ιδιαιτερα. Πλεον πολλα προιοντα και πρωτες υλες, διατιθενται με καθυστερησεις ή και καταργουνται ακομα, επειδη δεν μπορουν να εισαχθουν.
Κριμα για τα νεα παιδια, που θα περασουν δυσκολα τα επομενα χρονια... :(
Καλησπέρα και πάλι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανησυχία όλων μας αυτό τον καιρό είναι φανερή και το ότι την έγραψα μαζί με άλλες δεν σημαίνει ότι αυτό είναι ή έχω κάποια…….. καλή πληροφορία. Διαβάζω, βλέπω και προσπαθώ να συγκρίνω με όσο είναι δυνατόν καθαρό μυαλό. Βλέπω πως ήμουν πέρσι και πώς φέτος και μετά πως ήμασταν και πως είμαστε συνολικά σαν κοινωνία. Συγκρίνω ΚΑΙ με βάση αυτά που πέφτουν στην δική μου αντίληψη από τους γύρω μου και δεν μπορεί να είναι κάποιας μορφής προπαγάνδα των ΜΜΕ. Με τρομάζει η μεγάλη εμπιστοσύνη των συνανθρώπων μου όταν θεωρούν βέβαιη την υποστήριξη των ηγετών των Ευρωπαίων εταίρων μας και μένουν σε αυτό επαναπαυμένοι. Μπορεί να είναι και έτσι αλλά η ιστορία για όποιον θυμάται από τα βιβλία που πλέον δεν κυκλοφορούν στα σχολεία δεν ήταν πάντα έτσι. Ελπίζω και προσπαθώ να κάνω θετικές σκέψεις αλλά και προετοιμάζομαι κατά το δυνατό . Δεν βλάπτει κανέναν η επιφύλαξη και η κατά μέτρο προετοιμασία. Στηρίζομαι στον συνάνθρωπο που πιστεύω ότι θα με βοηθήσει όσο και εγώ εκείνον γιατί θα περνάμε το ίδιο ποτάμι και χέρι με χέρι πρέπει να βρεθούμε απέναντι. Στηρίζομαι πολύ επίσης και σε όλους όσους αποδεδειγμένα βοήθησαν την Ελλάδα σε όλα τα δύσκολα χρόνια της ιστορίας της και δεν είναι άλλοι από τους Αγίους μας και τολμώ να το γράφω γνωρίζοντας ότι θα χαρακτηριστώ γραφικός. Δεν το γράφω για να προκαλέσω θετικά ή αρνητικά σχόλια πάνω σε αυτό, ούτε θεωρώ ότι από τα δικά μου πιστεύω κρίνετε και η αξιοπιστία του blog (όπως σχολίασε κάποιος φίλος αναγνώστης σε άλλο άρθρο) αλλά το αναφέρω γιατί έτσι κάνω. Η προσωπική μου άποψη και αξιοπιστία όταν έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα πιστεύω ότι θα ήταν μισή αν και εγώ έγραφα τα μισά από όσα γνωρίζω ή πιστεύω ότι μπορούν να βοηθήσουν τους αναγνώστες. Δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να κάνει ότι γράφω ή ότι κάνω.
Τέλος για να μην κουράζω και για να μην υπάρχει πανικός σε καμία περίπτωση, ακόμα και στην χειρότερη όλων, η Ελληνική φύση έχει τα πάντα για όλους σε όποια γωνιά της και αν κοιτάξεις αρκεί να γνωρίζεις τι, πώς και πόσο θα καταναλώσεις. Ακόμα και αν δεν γνωρίζουν κάποιοι στις πόλεις θα βρεθούν οι άνθρωποι που θα τους τα δείξουν αρκεί να μην περιμένουν να τους τα πάνε και εκεί.
Και κάτι γρήγορο για να γελάσουμε μιας και βάρυνα ίσως πολύ τα σχόλια:
ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
Αντε ρε μαγκίτη να σε σιγοντάρω στα δικά σου. Ναι μωρέ, λεφτά υπάρχουνε, μοναχά που είναι πιο λειψά κι από τα μυαλά που κουλαντρίζουμε στη γκλάβα μας. Και δεν μου λές μωρέ άθρωπε, γιατί τη μια βολά λές ότι θα πορεύεσαι με τον συνάθρωπο να περάσετε το ποτάμι και ύστερα το γυρίζεις στο αγιωτικό και τις ζωγραφικές με κείνους τους σκελετωμένους με τα γένια και τα στεφάνια στο τσερβέλο στις εκκλησιές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σε δώ καμάρι μου να δρασκελάς το φουσκωμένο αγριόρεμα αλά μπρατσέτα με τη φωτογραφία του άη, όποιονε γουστάρεις, χωρίς να σε βοηθάει η ΕΜΑΚ, και άμα λεβέντη μου σε βγάλει στον αφρό και στο καρσί ο άη, όποιος θές είπαμε, και δεν έχεις μπάκα νταούλι, γουρλωμένα μάτια και χρώμα μπλαβί, θα έρθω ξοπίσω σου ρε λεβέντη να σε προσκυνάω.
Και μη ζορίζεσαι. Γραφικός δεν είναι ο που τα γράφει, αλλά ο αλαφρύς που τα προσκυνάει. Και επειδή δεν τα πάω καλά με τα θρήσκα, ξέρεις μωρέ να μου μαρτυρήσεις και εμέ του καψερού, τότε πολύ παλιά στα δύσκολα, ο Μίλτος Μαραθώνα μεριά, ο Λεωνίδας στις πόρτες της Ρούμελης, ο Μιστόκλης στην Κούλουρη κοντά, ο Παυσανίας στις Πλατιές και τράβα κορδόνι τόσοι άλλοι, αυτοί μωρέ που οι άγιοι που πιστεύανε και προσκυνάγανε ήτανε ψεύτικοι, πώς μωρέ τα καταφέρνανε;
Άσε μη πλαντάζεις, θα σου πώ εγώ ο αμαρτωλός. Γιατί από τη μια δεν βάλανε το τομάρι τους μπαϊράκι αλλά την πατρίδα, πά να πεί όλους όσοι κινδυνεύανε και από την άλλη στήσανε το κορμί όρθιο για να παλέψουνε. Για δαύτο. Και το λέγανε στη δικιά τους γλώσσα: «Μαζί με τους θεούς κούνα και τα κουλά σου». Αυτό ξεσηκώσανε τα θεριά με τα ράσα και λένε: «Μακάριος ο γρηγορούντας και ανάξιος ο ραθυμούντας». Δεν τόχει πάρει το αυτί σου; Αλλά το μπαλαμουτιάσανε κατά το δικό τους διάφορο και τον είπανε δούλο. Μπάς και μπερδευτεί και νομίσει ότι άμα γρηγορήσει θα γενή και εξουσία, οπότε θα τους γράψει δεόντως που λένε και οι γραμματισμένοι και θα χάσουνε τις μετάνοιες, τα μνημόσυνα, τα τρισάγια, δηλαδή το λουφέ.
Άμα και τώρα δεν νογάς τι τσαμπουνάω, σύρε στα μοναστήρια που αρχίσανε ξανά-μανά να τρέχουνε τα αθρωπάκια που σκιάζονται να πολεμάνε και για τούτο κάνουνε κονάκι με τους μαυροντυμένους τεμπέληδες και ξελαρυγγιάζονται από τάγρια χαράματα στο κυρελέησον. Και μη ξαστοχάς και νομίζεις ότι πάνε να βρούνε γαλήνη που λένε οι μωροπίστευτοι. Πάνε να γλυτώσουνε το τομάρι τους, όπως τότε το ’40 που οι «αγιοι» τρομάρα τους γράφανε ευχολόγια και δοξολόγια στο Χίτλερ. Το ξέχασες ή δεν το θυμάσαι; Να σου το στείλω γραφτό.
Μη τρέμεις σαν νάχεις θέρμες, εγώ τα λέω και το κρίμα καταδικό μου. Κούνα τα χέρια σου πατριώτη, πές το και στους άλλους αλλά πιο πολύ βάλε τη γκλάβα να σκέφτεται. Αυτή έχει το κουμάντο. Αλλά να στροφάρει για να δείς διάφορο, όχι να προσκυνάει και να χάφτει αμάσητο ότι της δίνουνε οι εμπόροι, πολιτικάντηδες ή ρασοφόροι και τα τσιράκια τους.
Λοιπόν ξεκίνα το ταχύ να σκέφτεσαι. Ξεκίνα όμως γιατί έχεις αργήσει.
Μια και δεν στροφάρω και πολύ γρήγορα θα σκεφτώ και θα σου ανταπαντήσω εν καιρό. Δεν βιάζεσαι φαντάζομαι;
ΑπάντησηΔιαγραφήfugazigr, επειδη κανω το ψωμι μας, αγοραζω καθε τοσο 25κιλο σακι σκληρο αλευρι. Ποτε δεν προλαβαινω να το τελειωσω πριν ληξει. Η τελευταια φουρνια, ειναι απο ληγμενο αλευρι. Ειναι υποτιμητικο αυτο για μενα και την οικογενεια μου; Μηπως να το πεταω, ενω δεν εχει κανενα προβλημα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν επιτραπει στον μυλο-εμπορο, να μου πουλησει εν γνωση μου ληγμενο με σημαντικη εκπτωση, γιατι θα ειναι υποτιμητικο για μενα, οταν γνωριζω τι αγοραζω, εχω την εγγυηση του εμπορου και οτι μπορει να συντηρηθει για 1 ακομη χρονο ανετα;
Ο μεγαλυτερος κινδυνος ειναι απ την αγνοια μας που μας κανει φοβικους και δογματικους.
Χρήστο είναι διαφορετικό να αγοράζεις ληγμένο και διαφορετικό να μην πετάς κάτι που έληξε στα χέρια σου πριν το καταναλώσεις. Στην δεύτερη περίπτωση ανάλογα τις γνώσεις και την εμπειρία αναλαμβάνεις και το ρίσκο ή την ευθύνη. Πριν μερικά χρόνια αυτό ήταν παράβαση που υπό την οικονομική πίεση είναι πλέον σωστό. Ποιό θα είναι το επόμενο ! Φάρμακα το πρώτο , τρόφιμα το δεύτερο και πόσα ακόμα; Στην κατοχή με τους Γερμανούς συνέβησαν τέτοια περιστατικά που δεν είχαν και ότι έβρισκαν έτρωγαν. Το σημαντικό λοιπόν μήπως είναι οτι έχουμε πάλι κατοχή και όχι τι μπορούμε να φάμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε Αγέλαε, δειχνεις οτι σου ειναι δυσκολο να αποδεχτεις την πραγματικοτητα. Οτι εκει που φοβασαι οτι θα φτασουμε, ηδη καποιοι απο μας ειναι... Υπαρχει κοσμος που ζει την "κατοχη". Και ειναι διαφορετικα τωρα, γιατι διπλα του αλλοι, δεν την ζουν και φυσικα αν εχεις παιδια, τα πραγματα ειναι απειρως χειροτερα. Υπαρχει κοσμος που δεν εχει να φαει. Υπαρχει κοσμος, που εχει ενα μικρο εισοδημα και πρεπει να χωρεσει μεσα σ αυτο, οσα περισσοτερα μπορει. Κοντρα σ αυτη την κατασταση, αγοραζουμε το ακριβοτερο γαλα στην ευρωπη, επειδη δεχομαστε λιγοτερες μερες διαθεσης. Το ειπα και στην αρχη, πως υπηρξαμε ασεβεις απεναντι στην ζωη, σπαταλοι και θα το πληρωνουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ρυζι, τα ζυμαρικα, τα οσπρια, αν ειναι αλλοιωμενα, φαινονται δια γυμνου οφθαλμου και αλλα προιοντα δια γυμνης μυτης.
Μπορεις να μου πεις ενα προιον που θα δεις, θα μυρισεις και αν το φας ληγμενο θα κινδυνεψει η υγεια σου; Τυρι; Αλλαντικα; Κρεας;
Πιθανον να κουραζω, αλλα καποια πραγματα καλο ειναι να τα γνωριζουμε. Θα μας βοηθησουν στην επιβιωση μας.
Όϊ πασάκα μου, δεν βιάζουμαι. Ελόγου σου θέλεις τρεχαλητό. Νταγιαντισμένο είμαι, μοναχά που άμα σε διαβάζω, με χαρχαλεύει το νιονιό και με τσιγκλάει η γλώσσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρό λίγο καιρό δεν έλεγες οτι άμα και σταυρώνεις το ποτήρι με το κακό νερό, αυτό γένεται καλό; Τί σκιάζεσαι; Θα παίρνεις τα ληγμένα, θα τα σταυροκουκουλώνεις και θα ματαγίνονται της ώρας.
Εξόν και το σταύρωμα είναι μοναχά για τα νερά και δεν πιάνει στο φαϊ.
Κάντο φραγκοδίφραγκα να χαρείς.
Προς Christos Savidis
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε παρεξηγησες... δεν θεωρω υποτιμιτικο το να καταναλωνει καποιος ληγμενα τροφιμα... οπως λες και εσυ, ειτε απο αναγκη ειτε επειδη περισσεψε, τα καταναλωνουμε ολοι.
Το υποτιμιτικο πηγαινε στο οτι, ενω σε ολο τον κοσμο οι προσφορες γινονται για προιοντα που ΠΡΟΚΕΙΤΕ να ληξουν, εδω το κανουν για τα ληγμενα... για μενα, ειναι σαν να λεει καποιο "μεγαλο κεφαλι" στην κυβερνηση ή στην Τροικα, οτι εμεις ειμαστε ανθρωποι δευτερης διαλογης και μας πασαρουν τα ληγμενα σαν να ειμαστε πεινασμενα σκυλια.
Για μενα, ειναι αλλο να σου προσφερει καποιος ενα πιατο φαγητο και αλλο να στο πεταει εξευτελιστικα. Ετσι μας συμπεριφερονται και απο αυτην την αποψη το ειπα, μη με παρεξηγεις λοιπον. Ξερω πολυ καλα σε τι κατασταση βρισκεται πολλοις κοσμος.
fugazigr, δεν σε παρεξηγησα. Τι να παρεξηγησω; Υπαρχουν ενα σωρο οπτικες γωνιες για να δει κανεις ενα τετοιο θεμα. Μονο που πριν απ αυτη την "υποτιμηση", εχουμε "φαει" ενα σωρο αλλες που μας εφεραν σε αυτο το σημειο και υποτιμημενοι δεν νιωσαμε. Τωρα που πλεον ζουμε σε μια χρεοκοπημενη χωρα, θα σκεφτουμε τις υποτιμησεις που θα υποστουμε και τις αδοκιμες συγκρισεις με τους αλλους λαους της ευρωπης που φροντισαν πριν πεινασουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ αλλου, μας υποχρεωνει κανεις να φαμε ληγμενα; Προφανως ειναι ενα μετρο για τους αδυναμους. Οποιος το κανει, θα το κανει συνειδητα.
Εγω λεω να δω πως θα τα βγαλω καλυτερα περα και να αφησω τις περηφανιες γι αργοτερα.
Το ζητουμενο ειναι ο κινδυνος της δημοσιας υγειας -αν υπαρχει-που ανησυχει τον Αγελαο.
Ανθρωποι β διαλογης... Κατ αρχην για να το λες, αρα πιστευεις οτι υπαρχουν ποιοτητες στους ανθρωπους, οποτε θα το χρησμοποιησω.
Εχω δυο παιδια που ζουν στην Β. Ευρωπη κι εχω νιωσει αυτα τα χρονια ασυληπτη ντροπη γι αυτα που εχουν ακουσει για την πατριδα τους. Νησια γεματα τυφλους. Νεκροι με συνταξεις. Υπουργοι στις φυλακες. Αυτα τα δις που θα κοψουν τωρα, ειναι στις τσεπες 4 ατομων...
Εχω ευθυνη για ολα αυτα. Ειμαι μερος αυτου του προβληματος, οπως ολοι μας και μου εχει τελειωσει η ντροπη αγαπητε-η μου. Ειμαι ενας παρακμιακος πολιτης, οποτε μπορεις ανετα να πεις, οτι ειμαι β διαλογης. Δεν θα παρεξηγηθω.
Μην το βάζεις τόσο εύκολα κάτω ή μην σε παίρνει από κάτω Χρίστο. Η μητέρα μου παίρνει σύνταξη 410€. Αν από αύριο της πουν οτι θα παίρνει 820€ δεν θα ρωτήσει πως και γιατί αλλά απλά θα τα πάρει. Δεν θα σκεφτεί αν αργότερα βρεθεί κάποιος να τα πάρει πίσω τα μισά και να πεί μια δικαιολογία. Δεν έκλεψε τίποτε αλλά άλλος δεν τα υπολόγισε και της τα έδωσε ή τα έδωσε με βάση κάποιο σχέδιο. Αυτό το σχέδιο θα πληρώσουμε όλοι και αν χρειαστεί θα γίνουμε όλοι μέρος της λύσης, τουλάχιστο όσοι δεν είμασταν μέρος του προβλήματος. Μας δούλεψαν άσχημα....αλλά πίσω έχει η αχλάδα την ουρά (όπως θα έλεγε και ο/η ΣΦΥΚΑ) . Όλα αυτά που περνάμε εμείς θα έρθει η σειρά και τον υπολοίπων Ευρωπαίων να το περάσουν και αν νομίζουν οτι θα τα βγάλουν πέρα αυτοί καλύτερα από τον Έλληνα είναι γελασμένοι. Το σχέδιο είναι καλά στημένο αλλά μπορεί και...... να μην τους βγεί
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγελαε, δεν το εχω βαλει κατω φιλε μου. Καθε αλλο. Ειχα εναν παπου, που η αγοραστικη του δυναμη αρκουσε μονο για λαδι και αλευρι κι ομως ηταν παντα χαμογελαστος. Εγω θα μασησω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμως δεν μπορω να αισιοδοξω, οταν μια ζωη φταινε ολοι οι αλλοι, εκτος απο μας, και βλεπω κι εσενα να το κανεις.
Ειματε δεκαετιες τωρα με το χερι απλωμενο, ενω ζουμε σ εναν απ τους πλεον προνομιουχους τοπους του πλανητη! Σ εναν παραδεισο που παραγει μονο τεμπεληδες. Που αν φανε σκουπιδια θα φταινε η Μερκελ και η Τροικα κι οχι το οτι ειναι τενεκεδες ξεγανωτοι...
Η μητερα σου -και η καθε μητερα- δεν θα κανει ασχημα αν τα παρει, ομως εκανε επειδη ψηφισε αυτον που της το υποσχεθηκε εξυπηρετοντας το μικροσυμφερον της. Αυτον που θα βολευε τον γιοκα της, για να ζει διχως να κουραζεται -το πουλακι της. Που οφειλε να γνωριζει, πως αν παρεις διχως να δωσεις, τρως το τυρακι της παγιδας...
Προς Christos Savidis
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι παλι παρεξηγησες/διαστρεβλωσες ελαφρως αυτα που γραφω... μπορει να φταιει ο τροπος που γραφω.
Δεν θα συνεχισω την "συζητηση" καθως τετοια θεματα, μεσω προχειρου γραπτου λογου σε ενα blog/forum, ειναι αδυνατον να γινει.
fugazigr, ειναι πιθανον να βλεπω αλλα απο αυτα που θελεις να πεις. Τα εχει αυτα ο γραπτος λογος. Να εισαι καλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μόνο σωστό και ηθικό για τα ληγμένα είναι να τα χαρίσουν για άμεση κατανάλωση σε όσους έχουν ανάγκη όχι να τα πουλάνε σε οποιαδήποτε τιμή. Οτιδήποτε άλλο είναι αισχροκέρδεια σώνει πιά με την άκρατη κονόμα των επιτήδειων και των εμπόρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει μια μεγάλη παρεξήγηση: δεν είναι το ίδιο πράγμα η ημερομηνία λήξης με την ημερομηνία ελάχιστης διατηρισιμότητας. Η πρώτη μπαίνει σε τρόφιμα που πραγματικά επηρεάζονται μετά το πέρας της ημερομηνίας π.χ. το γάλα, η δεύτερη είναι μια *ενδεικτική* ημερομηνία κατά την οποία ο παραγωγός εγγυάται ότι το προϊόν του είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Οι όποιες αλλοιώσεις μπορεί να προκύψουν από αυτή την ημερομηνία και μετά (και ας μην ξεχνάμε ότι τα τρόφιμα δεν έχουν μυαλό να σκεφτούν "για κάτσε μισό λεπτό, πέρασε η ημερομηνία που γράφεται επάνω μου, τώρα θα χαλάσω") δεν είναι επιβλαβείς στον άνθρωπο. Είναι λάθος να πετάμε προϊόντα που έχει περάσει η ημερομηνία ελάχιστης διατηρισιμότητάς τους γιατί δήθεν έχουν χαλάσει. Όπως επεσήμαναν και πολλοί άλλοι, τα τρόφιμα τυγχάνουν πλέον τέτοιας επεξεργασίας ώστε να διατηρούνται για αρκετό καιρό. Η μόνη αντίρρηση που έχω να φέρω είναι ότι θα έπρεπε τα προϊόντα αυτά να τα διαθέτουν δωρεάν για τον κόσμο και όχι να τα πουλάνε μισοτιμής.
ΑπάντησηΔιαγραφή